معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت : از ابتدای سال تا کنون 42 وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

به گزارش راسخون، حجت الاسلام مومنی مقدم افزود: خراسان جنوبی بیش از 9 هزار موقوفه دارد و بیشتر وقف های جدید امسال در قالب عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسین(ع) کمک به ساخت مسجد در روستاها و طرح جامع امامزادگان و تبلیغ امور دینی از جمله نیات وقف‌های ثبت شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از راه اندازی کمپین سبک زندگی قرآنی با همکاری دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در استان خبر داد و گفت :هدف از اجرای این طرح اقدامی در جهت سبک زندگی بر پایه تأکیدات اسلام و کلام وحی می باشد.

وی گفت : عبارت ها و پیام های جذاب توسط طراحان مطرح کشوری از محتوای آیات قرآنی در قالب طرح های مفهومی استخراج و با طراحی زیبا و گرافیک جذاب در قالب بیلبوردهای نمایشی در معابر سطح شهرهای استان نصب می شود.

حجت الاسلام مومنی مقدم افزود: با توضیح اینکه باید با الهام از این آیات و روایات، سبک زندگی سالم را در جامعه نهادینه کرد، گفت: مصرف گرایی، اشرافی‌گری، گرایش به تجمل و خود نمایی از مظاهر مفسده انگیز سبک زندگی غربی است.

وی به کمپین بزرگ سبک زندگی قرآنی اشاره کرد و گفت: این طرح در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور راه اندازی و همزمان در خراسان جنوبی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با همکاری دفتر استانی سازمان فضای مجازی خراسان جنوبی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری قرآنی ایکنا در خراسان جنوبی راه اندازی شده است.

حجت الاسلام مومنی همچنین از نصب 8 بنر بزرگ در سطح شهر در مرکز استان خبر داد و گفت: بنر های مفهومی سبک زندگی قرآنی با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در 8 بیلبورد بزرگ در مرکز استان نصب می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی برای مقابله با هجمه های دشمن در خصوص سبک زندگی را بسیار مهم دانست و افزود: طرح سبک زندگی صحیح قرآنی بهترین ابزار در این مسیر است، که باید توجه ویژه داشت.
/2759/